close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כתרים לשיני חלב - איך מתבצע התהליך?

מערכת שורשיז אדר ב, תשפב20/03/2022

הטיפול בשיניים בכל גיל הוא חשוב מאוד לבריאות הפה והורים לילדים הסובלים מכאבי שיניים לוקחים אותם לבדיקה אצל רופא השיניים ועשויים לגלות שהילדים זקוקים לכתרים לשיני חלב

תגיות:
רבים מתלבטים אם אכן לטפל בשיני חלב כי הן נושרות בסופו של דבר.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שעד שהשן תנשור יכול לעבור זמן שבתקופה זו הילד עלול לסבול מכאבים ולריקבון של השן או פגיעתה יכולות להיות השלכות ארוכות טווח.

מומלץ בהחלט לשקול כתרים לשיני חלב כשכיום מדובר בפרוצדורה מוצלחת ומהירה יחסית בעלות אטרקטיבית מחומרים מתקדמים שמחפים ומגנים על השן.

מתי צריך כתר לשן זמנית?
כתרים לשיני חלב הם כתרי חרסינה לשחזור מראה השן גם אם היא נרקבה ומאפשרים תפקוד תקין של השן ומניעת כאב וילדים שסובלים מעששת או עברו
תאונה ובעקבות נפילה השן נסדקה ואף נשברה זקוקים לכתר לשן חלב.

מקרים נוספים בהם רופא השיניים יכול להמליץ על כתר הוא שמדובר בחלל גדול ביחס לשן ובעקבות זה נוצרת בעיה בלעיסה ואפילו בחיוך.

ממה עשויים כתרים לשיני חלב?
בעבר היה נהוג להשתמש בכתרים שעשויים מנירוסטה הנחשבת לחומר עמיד וחזק, אבל היות ואלה חסרו את גוון השיניים הטבעי.
היום מקובל יותר להשתמש בכתרים לבנים המדמים את הצבע הטבעי של השיניים ואינם בולטים החוצה בצבע מנוגד ליתר השיניים.
החומרים המתקדמים כמו זירקוניה קרמיקה מתאימים לתפקד ככתרים הן לשיניים הקדמיות והן לשיניים האחוריות ומצטיינות הן בעמידות והן במראה אסתטי להפליא. הכתרים הלבנים נחשבים לאמינים במיוחד ולצד כל התכונות שקשורות לחוזק הם בעלי המראה הטבעי המבוקש.

העבודה עם החומר אף היא נוחה, נעימה, גמישה ואפקטיבית כי אפשר לעצב את הכתר לפי הממדים המדויקים של השן.
הכתר אינו מסב אי נוחות או רגישות לטמפרטורה וכמובן שאם הפרוצדורה מתבצעת על ידי רופא שיניים מיומן לילדים שיודע ליצור כתרים טרומיים המיועדים לשיני חלב נמנעות גם בעיות תפקודיות בעת לעיסה או נשיכה. כתרים אלה מגינים גם לטווח ארוך מפני חורים או טיפולי שורש ופוטנציאל שבירה עתידי.

כתרים לשיני חלב לילדים אמורים להחזיק מעמד זמן עד שהשן תנשור, אך יתכנו לעיתים סדקים או רפיון בכתר ובמצבים כאלה על מנת למנוע חדירת חיידקים שיכולים לגרום לריקבון, יש לפנות לרופא השיניים לביצוע התיקונים הנדרשים.

מדוע כדאי לשקול כתרים לשיני חלב?
יש לזכור שעל אף ששן חלב לא תישאר לנצח בפה, היא בעלת תפקיד חשוב כי היא מחזיקה את המרווח בלסת ואובדן מוקדם של שיניים עשוי להיות בעל השלכות והשפעות ארוכות טווח בכל הנוגע לצפיפות ולצורך בייצור שיניים.

לכן, אם ישנה אופציה והמלצה של הרופא לבצע כתרים לשיני חלב כדאי לשקול זאת בחיוב במיוחד אם הרופא סבור שלא ניתן לבצע סתימה כתחליף לכתר.

לעיתים הצורניות והגודל של שיני חלב מקשה על שיקום באמצעות סתימות אם יתכן מצב שלא יישאר מספיק מבנה של השן הטבעי להחזיק את השן ולכן סתימה לא תמיד תהיה האלטרנטיבה הנכונה להגנה על השן ולעומת זאת – כתר כן יכול לספק הגנה זאת.
התהליך כולל שימוש בחומרי הרדמה לאלחוש כמו גז צחוק הפופולארי בתהליכים דנטאליים בקרב ילדים ולאחר מכן, מסירים את הרקמה הרקובה מהשן ואז ניתן להניח את הכתר הלבן שניתן להתאמה אישית לפי גודל השן, המבנה וכדומה.

הכתר הדנטאלי המיועד לשיניים מסוג שיני חלב אמור להקנות את ההגנה הדרושה לשן החלב, אך יש להקפיד גם על בריאות השיניים והרגלי היגיינה טובים כמו צחצוח שיניים לאחר כל ארוחה וכן ללמד את הילד כיצד להשתמש בחוט דנטלי במיוחד להוצאת שאריות מזון שעשויות להיכלא באזורים בעייתיים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה